![]() |
autor: The Forge |
Niektórzy z Was pytają w listach jak stosować te małe tabele? Zdaję sobie sprawę, że najczęściej tabele spotkań losowych to co najmniej k20 jak nie k100 możliwości. Sam takie tabele popełniałem w przeszłości. Uważam to za kompletną stratę czasu, dlatego wybierz 3 z 4 opcji:
- Wygooglaj dowolną tabelę spotkań losowych i wyrzuć z niej niepasujące elementy. Następnie w ich miejsce wprowadź te z moich pomysłów, które najlepiej pasują do Twojej kampanii;
- Olej duże tabele - weź moje małe (ale żwawe) generatory k6 i rzucaj tylko wtedy kiedy rzeczywiście spada dynamika sesji. Każdy zużyty pomysł usuwaj z tabeli i zastępuj czymś nowym (zmian dokonuj między sesjami);
- Dój pomysły z moich tabel - zostały tak stworzone, aby budować na nich duże fabuły (questy), a nie tylko małe przerywniki w trakcie podróży;
- Notuj na sesji wszelkich interesantów¹ jacy pojawią się w fikcji², określ ich motywację i afekty, a następnie wpisz tych najfajniejszych do tabeli k6, której aktualnie używasz.
Niezależnie od opcji, jakie wybierzesz pamiętaj, że MG pracuje nad tabelami przed KAŻDĄ sesją, a nie tylko na początku kampanii. To żywe narzędzie, a nie statyczny artefakt.
¹ interesant - każdy NPC (po polsku Bohater Niezależny), który ma interes, pretensję, problem, sprawę, chęć zemsty lub dowolną inną interakcję społeczną ukierunkowaną na Bohaterów Graczy.
² Wszystko co zostaje na sesji opowiedziane o przygodach bohaterów i o świecie, który ich otacza nazywane jest fikcją.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz