Dziecinne pułapki są
lokacjami, które możesz dowolnie umieścić w swoim lochu. Polecam
wstawiać je w dziwnych miejscach, magicznych labiryntach, a nawet krainach
snów. Lokacje są wręcz ekstremalnie śmiertelne, uważaj więc z ich stosowaniem przy mniej doświadczonych bohaterach.
Opis: Potężni wrogowie
bohaterów mogą inwestować w bardzo wyrafinowane zabezpieczania swoich pałaców,
lochów, labiryntów czy świątyń. Architekci, którzy pracują przy takich
konstrukcjach bywają bardzo pomysłowi – mogą np. inspirować się zabawami swoich
dzieci. Być możne nawet angażowali je w projektowaniu specjalnych niespodzianek dla nieostrożnych wędrowców. Mistrzu Gry, opisz graczom te miejsca barwnie, szczegółowo, być może nawet surrealistycznie. Niech poczują niepokój związany z tymi lokacjami. Lokację możesz wybrać lub wylosować za pomocą rzutu k6. Życzę Ci i Twoim graczom dobrej zabawy z dziecinnymi pułapkami.
rzut k6
|
ogłoszenie
|
1
|
Nie nadeptuj linii – cała podłoga jest wyłożona kamiennymi płytami
o długości i szerokości 1,5 stopy. Jeśli ktokolwiek nadepnie na linię
pomiędzy płytami to ostre jak brzytwa ostrze natychmiast amputuje pechowcowi
stopę. Mechanika: gdy ktoś
zadeklaruje nienadeptywanie linii wtedy przeprowadza zwykły test zręczności.
W innym wypadku amputacja jest nieuchronna.
|
2
|
Podłoga to lawa – pomieszczenie wypełnione jest magiczną lawą. Nie
oddaje ona ciepła na zewnątrz więc temperatura tego miejsca jest absolutnie
normalna. Jeśli jednak ktoś włoży do lawy cokolwiek (miecz, tyczkę, palec,
nogę) to przedmiot/część ciała zostanie natychmiast spopielona. Po powierzchni
lawy pływa kilka przedmiotów: odwrócony taboret, niewielki dywan, sporej
wielkości czaszka potwora, koło ratunkowe, trumna i portret nieznanego
arystokraty. Mechanika:
pomieszczenie można pokonać przeskakując po przedmiotach (są magiczne i nie
toną). Ten wyczyn wymaga trudnego testu zręczności.
|
3
|
Balansuj żeby nie spaść - Przez
środek pomieszczenia biegnie niski i bardzo wąski granitowy murek. Podłoga
jest zaś wysypana złotym piaskiem – ktokolwiek lub cokolwiek go dotknie od
razu zmieni się w złoty pył. Jedyna droga wyjścia to balansowanie po murku. Mechanika: Żeby przejść po murku na
drugą stronę pomieszczenia należy zdać trudny test zręczności.
|
4
|
Muzyka stop – W pomieszczeniu słychać przyjemną muzykę, która wydobywa
się ze ścian. Poza tym pomieszczenie wydaje się być całkowicie normalne.
Można się po nim poruszać do chwili gdy muzyka umilknie. Po chwili
przerażającej ciszy, muzyka znów zacznie grać. Mechanika: Jeśli podczas ciszy ktokolwiek wykona nawet
najmniejszy ruch lub wypowie choć szept natychmiast zostanie zaatakowany
magicznym zaklęciem (test obronny: budowa/constitution vs śmierć)
zmieniającym go w Banshee.
|
5
|
Klasy – W wymalowanym w dziecięce obrazki
pomieszczeniu są drzwi ale oddzielone kratą, w których nie zrobiono żadnego wejścia.
Za to na podłodze ktoś rozrysował klasy (na grafice). Bohaterowie muszą po
kolei skakać po klasach, zgodnie z logiką wypisanych numerów (ciekawe w jakim
języku zostały zapisane?). Każdy bohater, który zrobi to dobrze zostanie
przeniesiony na drugą stronę krat. Jeśli zaś zaliczy skuchę zmieni się w
obrazek narysowany kredą i pojawi gdzieś na ścianie. Mechanika: Skakanie po klasach wymaga zwykłego testu zręczności.
Porażka oznacza natychmiastowe uwięzienie w dwuwymiarowym świecie dziecięcych
rysunków.
|
6
|
Baba Jaga patrzy - W kącie
pomieszczenia na niewielkim zydelku siedzi staruszka i obiera jabłka. Jeśli
podniesie wzrok i zauważy jakikolwiek ruch lub usłyszy jakikolwiek szept czy dźwięk
to źródło ruchu/hałasu zostanie natychmiast zamienione w kamień. Mechanika: Baba Jagi nie da się
zabić. Jest nieśmiertelnym upiorem skazanym na wieki na katorgę przy
obieraniu jabłek. Gdy rzuca zaklęcie petryfikacji osiąga automatyczny sukces
ale ofierze przysługuje test obronny (budowa/constitution vs śmierć)
|
Jak zwykle - bardzo ciekawe i przydatne pomysły, ale losowanie ich za pomocą k6 nie ma sensu.
OdpowiedzUsuńSam pomysł bardzo ciekawy, jednak realizacja jest imo średnia. Chodzi mi o to, że życie gracza zależy tutaj tylko od testu na zręczność itp. Jak się nie uda to puff i postaci nie ma, a na dodatek nie podkręca to aż tak emocji, gdyż to tylko rzut. Także jak dla mnie z jednej strony spoko z drugiej brakuje mi tu czegoś :P
OdpowiedzUsuńZawsze można obejść jakoś te pułapki, na przykład w przypadku z Babą Jagą znaleść krzyż, zanurzyć w wodzie święconej i ją wypędzić, w innych przypadkach można przeszukiwać lokację aż do znalezienia przełącznika
OdpowiedzUsuńI ja takie kombinatorstwo szanuję! :)
Usuń