menu rozwijane

środa, 26 kwietnia 2017

o jeden właz za daleko

O jeden właz za daleko to spotkanie, które możesz umieścić w swoim sandboxie lub kampanii. Projektując ten mini-moduł myślałem przede wszystkim o kontynuacji spotkań w „mieście zza Kulis” – strzępy informacji o tym miejscu znajdziesz w trzech notkach: „szalony zaułek”, „niezwykły słup ogłoszeniowy” i „przeszukuję ciało”.

Opis: Zdarza się, że bohaterowie zechcą spojrzeć pod miasto, a dokładniej w kanały. Większość settingów fantasy poświęca kilka akapitów takim miejscom i prócz brudu, smrodu oraz szajek przemytników, można tam umieścić dużo dziwniejsze spotkania. Zwłaszcza jeśli bohaterowie postanowią zejść do kanałów przez właz ozdobiony okultystycznymi symbolami lub przejść tunelem ukrytym za wodospadem ścieków. Niezależnie jak będzie wyglądała droga "za Kulisy" miasta, ostatecznie bohaterowie trafią do dużej sali lub groty, a tam:
rzut k6
spotkanie
1
Djinn – jest wysokim, muskularnym, błękitnoskórym mężczyzną w trwającym od kilkuset lat kryzysie wieku średniego. Śpi w lampie i nie lubi jak ktoś ją bez sensu pociera. Potrafi spełniać życzenia ale nie musi tego robić, chyba, że związał się z kimś przysięgą lub ktoś okaże weksel „życzeniowy”. Nie spełnia życzeń typu: chcę zostać bogiem, chcę mieć nieograniczoną ilość życzeń, chcę końca świata, itp. Strasznie tęskni za swoją byłą żoną Gorrią (rozwiodła się z nim z jego winy).
2
Gorria – jest boginią wężowego ludu i pochodzi z rodu Nagów (pół węży pół humanoidów). Ostatnia ze swego gatunku, potężna istota o surowej ale i fascynującej urodzie. Potrafi ukrywać swój wężowy ogon pod iluzją długiej sukni. Jej komnata jest przepięknym pałacem z dowolnym widokiem (codziennie go sobie zmienia). Pasjonuje się malarstwem. Jeśli ktoś odwiedzi jej pałac, to zakłada, że właśnie przybył nowy model lub kupiec (bogowie używają intensywnych wspomnień jako waluty), w innym przypadku po prostu zabije śmiałków. Kiedyś była żoną Djinna, który okazał się być zapatrzonym w siebie narcyzem więc go rzuciła.
3
Bezgłowa Alicja -  kiedyś była asystentką Gorii lecz zwariowała. Wtedy też bogini stworzyła dla niej rozległe komnaty pełne zabawek i szaf z pięknymi strojami. W zaledwie kilka lat Alicja zmieniła to miejsce w lunapark grozy. Mordowała ludzi, a ich rozczłonkowane ciała zszywała z częściami zabawek, potem zaś ożywiała takie monstra aby jej służyły jako sadystyczni mordercy. Szafy zaś zmieniła w golemicznych ochroniarzy, którzy potrafią mocno pokiereszować intruzów za pomocą szuflad i skrzydeł drzwi. Alicja w lewej ręce trzyma swoją odciętą głowę zaś w prawej rzeźnicki nóż.
4
Bielmo – to miejsce jest pełne życia – białej, inteligentnej pleśni. Ktokolwiek jej dotknie, zostanie natychmiast zainfekowany (dopuszczalny test obronny z Budowy) i zapewne pożarty. Ciało nieostrożnego podróżnika zostanie strawione lub przemienione w sługę-albinosa. Jeśli zainfekowany bohater ucieknie z tego miejsca, to będzie przez wiele dni wymiotował pleśnią (innymi otworami w ciele też będą wydostawać się zarodniki) po czym zapewne umrze (test obronny przeciwko śmierci o dużym stopniu trudności). Bielmo wystawiony na światło słoneczne szybko umiera, dlatego właśnie siedzi w kanałach.
5
Upiór kochanka -  za życia był młodym awanturnikiem zakochanym po uszy w ślicznej Alicji (wtedy była jeszcze zwyczajną dziewczyną z bogatego domu). Gdy Alicja wpadła do króliczej nory, chłopak  popadł w obłęd z beznadziei, melancholii i tęsknoty. Szaleństwo zaprowadziło go do kanałów, a potem "za Kulisy", gdzie zginął okrutną śmiercią z rąk zombie-maskotki. Błąka się teraz po niekończącym się labiryncie i szuka swej wybranki serca. Jego ataki wysysają poziomy doświadczenia, a zaatakuje każdego kto w najmniejszych choćby stopniu obrazi Alicję lub podważy jego romantyczną misję.
6
Ciało migdałowate -  jest wielkim, szarawym, polipopodobnym stworem, które stworzyła Alicja, a właściwie wydłubała je sobie z głowy, a potem rzuciła Bielmowi na pożarcie. Jednak nawet inteligentna pleśń nie chciała mieć nic wspólnego z tym monstrum więc jedynie utuczyła ciało migdałowate do ogromnych rozmiarów i wygnała ze swego królestwa. Ten wielki polip jest szybki, agresywny, zawistny i zaatakuje każdego, kto się do niego zbliży.


Polecam rozegrać ten moduł na mojej grze czyli „Wyjątkowych Bohaterach i Niezwykłych Zagrożeniach”.

1 komentarz: