O jeden właz za
daleko to spotkanie, które możesz umieścić w swoim sandboxie lub
kampanii. Projektując ten mini-moduł myślałem przede wszystkim o kontynuacji
spotkań w „mieście zza Kulis” – strzępy informacji o tym miejscu znajdziesz w
trzech notkach: „szalony zaułek”, „niezwykły słup ogłoszeniowy” i „przeszukuję ciało”.
Opis: Zdarza się, że
bohaterowie zechcą spojrzeć pod miasto, a dokładniej w kanały. Większość
settingów fantasy poświęca kilka akapitów takim miejscom i prócz brudu, smrodu oraz szajek przemytników, można tam umieścić dużo dziwniejsze spotkania. Zwłaszcza
jeśli bohaterowie postanowią zejść do kanałów przez właz ozdobiony okultystycznymi symbolami lub przejść tunelem ukrytym za wodospadem ścieków.
Niezależnie jak będzie wyglądała droga "za Kulisy" miasta, ostatecznie bohaterowie
trafią do dużej sali lub groty, a tam:
rzut k6
|
spotkanie
|
1
|
Djinn – jest wysokim, muskularnym, błękitnoskórym
mężczyzną w trwającym od kilkuset lat kryzysie wieku średniego. Śpi w lampie
i nie lubi jak ktoś ją bez sensu pociera. Potrafi spełniać życzenia ale nie
musi tego robić, chyba, że związał się z kimś przysięgą lub ktoś okaże weksel „życzeniowy”. Nie spełnia życzeń typu: chcę zostać bogiem, chcę
mieć nieograniczoną ilość życzeń, chcę końca świata, itp. Strasznie tęskni za
swoją byłą żoną Gorrią (rozwiodła się z nim z jego winy).
|
2
|
Gorria – jest boginią wężowego ludu i pochodzi z rodu Nagów (pół węży pół
humanoidów). Ostatnia ze swego gatunku, potężna istota o surowej ale i
fascynującej urodzie. Potrafi ukrywać swój wężowy ogon pod iluzją długiej
sukni. Jej komnata jest przepięknym pałacem z dowolnym widokiem (codziennie
go sobie zmienia). Pasjonuje się malarstwem. Jeśli ktoś odwiedzi jej pałac, to
zakłada, że właśnie przybył nowy model lub kupiec (bogowie używają
intensywnych wspomnień jako waluty), w innym przypadku po prostu zabije
śmiałków. Kiedyś była żoną Djinna, który okazał się być zapatrzonym w siebie
narcyzem więc go rzuciła.
|
3
|
Bezgłowa Alicja - kiedyś
była asystentką Gorii lecz zwariowała. Wtedy też bogini stworzyła dla niej
rozległe komnaty pełne zabawek i szaf z pięknymi strojami. W zaledwie kilka
lat Alicja zmieniła to miejsce w lunapark grozy. Mordowała ludzi, a ich rozczłonkowane
ciała zszywała z częściami zabawek, potem zaś ożywiała takie monstra aby jej
służyły jako sadystyczni mordercy. Szafy zaś zmieniła w golemicznych ochroniarzy, którzy potrafią mocno
pokiereszować intruzów za pomocą szuflad i skrzydeł drzwi. Alicja w lewej
ręce trzyma swoją odciętą głowę zaś w prawej rzeźnicki nóż.
|
4
|
Bielmo – to miejsce jest pełne życia – białej, inteligentnej pleśni. Ktokolwiek
jej dotknie, zostanie natychmiast zainfekowany (dopuszczalny test obronny z
Budowy) i zapewne pożarty. Ciało nieostrożnego podróżnika zostanie strawione lub przemienione w sługę-albinosa. Jeśli zainfekowany bohater
ucieknie z tego miejsca, to będzie przez wiele dni wymiotował pleśnią (innymi otworami
w ciele też będą wydostawać się zarodniki) po czym zapewne umrze (test
obronny przeciwko śmierci o dużym stopniu trudności). Bielmo wystawiony na
światło słoneczne szybko umiera, dlatego właśnie siedzi w kanałach.
|
5
|
Upiór kochanka - za
życia był młodym awanturnikiem zakochanym po uszy w ślicznej Alicji (wtedy była
jeszcze zwyczajną dziewczyną z bogatego domu). Gdy Alicja wpadła do króliczej nory, chłopak popadł w obłęd z beznadziei, melancholii i tęsknoty. Szaleństwo zaprowadziło
go do kanałów, a potem "za Kulisy", gdzie zginął okrutną śmiercią z rąk zombie-maskotki. Błąka się teraz po niekończącym się labiryncie i
szuka swej wybranki serca. Jego ataki wysysają poziomy doświadczenia, a
zaatakuje każdego kto w najmniejszych choćby stopniu obrazi Alicję lub
podważy jego romantyczną misję.
|
6
|
Ciało migdałowate - jest
wielkim, szarawym, polipopodobnym stworem, które stworzyła Alicja, a właściwie
wydłubała je sobie z głowy, a potem rzuciła Bielmowi na pożarcie. Jednak
nawet inteligentna pleśń nie chciała mieć nic wspólnego z tym monstrum więc
jedynie utuczyła ciało migdałowate do ogromnych rozmiarów i wygnała ze swego
królestwa. Ten wielki polip jest szybki, agresywny, zawistny i zaatakuje
każdego, kto się do niego zbliży.
|
Polecam rozegrać ten moduł na mojej grze czyli „Wyjątkowych Bohaterach i Niezwykłych Zagrożeniach”.
Hehe, dobre to z Alicją.
OdpowiedzUsuń