menu rozwijane

poniedziałek, 3 kwietnia 2017

przeszukuję ciało

Tabelę "Przeszukuję ciało..." możesz umieścić w swoim sandboxie lub kampanii jako źródło dodatkowych znalezisk lub w zastępstwie już istniejących mechanizmów dotyczących loot'u.

Opis: Kilka tygodni temu poświeciłem jeden wpis zwłokom ale tematu na pewno nie wyczerpałem. Poniżej znajdziesz tabelę, odnoszącą się do jednej z najczęstszych deklaracji graczy jakie można usłyszeć przy stole - "przeszukuję ciało". Skoro ta czynność jest dla graczy tak istotna, warto pochylić się nad sprawą i zrobić coś naprawdę wyjątkowego. Znaleziska nie tylko dostarczają bohaterom zasobów ale są również świetnym początkiem wyjątkowych historii lub uzupełnieniem świata fikcji o ciekawe detale.


Tabelę, którą zamieszczam przygotowałem stricte pod moją obecną, dość surrealistyczną kampanię więc część z pozycji może kompletnie nie pasować do Twojej gry, zwłaszcza pozycje 2-15 i 51-55, które dotyczą szczególnych znalezisk powiązanych z fabułą i settingiem oraz dziwnych zaklęć. Niektóre z pozycji są zainspirowane rozwiązaniami z modułu Maze of the Blue Medusa - gorąco polecam ten podręcznik.

Logika tabeli wygląda następująco:
1-15: wyjątkowe znaleziska
16-30: pieniądze (jeśli chcesz przyznawać ich inną ilość przesuń je wyżej lub niżej w tabeli)
31-50: zasoby i zwyczajne przedmioty
51-55 zaklęcia
56-75: kosztowności
76-00: nic ciekawego ani wartościowego

Zasady: Jeśli już rzuciłeś i odczytałeś wynik z tabeli to nie kombinuj tylko uczciwie wprowadź znalezisko do gry. Korzystaj z tabeli tylko wtedy gdy przy przeszukiwanym ciele rzeczywiście może znajdować się jakiś przedmiot (jeśli ktoś mógł je wcześniej okraść to nie rzucaj). Nie używaj tabeli jeśli przeszukiwane jest ciało zwierzęcia lub potwora  - tabela dotyczy tylko ciał ludzi i rozumnych ras, zachowujących się podobnie do ludzi. Jeśli przy ciele prostego chłopa zostanie odnaleziony wyjątkowy artefakt lub duża suma pieniędzy to nie naginaj wyniku tylko pokombinuj z fikcją, żeby fabularnie usprawiedliwić takie znalezisko.
Objaśnienia:
# - oznacza wartość, którą widać na k100 (nie rzucaj ponownie tylko odczytaj aktualną liczbę). Dotyczy kosztowności i pieniędzy.
„scroll z zaklęciem… ” - jestem prawie pewien, że tych czarów nie znajdziesz w podręczniku do swojej gry. W nawiasie masz jednak podpowiedź jak mogą one działać. To miejsce na Twoją kreatywność.

OD - Oracle Dice. Po prostu zadaj wyroczni zamknięte pytanie, na które można odpowiedzieć tak lub nie i rzuć k6. Objaśnienie wyników OD znajdziesz w tym wpisie.

rzut k100
Przy ciele znalazłeś
1
klucz "Schrödingera" - rzuć k100 i zapisz liczbę gdzieś na boku - właśnie określiłeś prawdopodobieństwo z jakim klucz będzie pasował do następnego zamka, na którym bohater postanowi go sprawdzić (po prostu rzuć k100, jeśli wynik jest poniżej ustalonego prawdopodobieństwa to zamek zostaje otwarty, a klucz już na zawsze przypisany do tego zamka).
2
kieszonkowy zegarek wskazujący nastrój (niepokój, panika, melancholia, odprężenie, euforia, obsesja, rezygnacja, groza, oświecenie, smutek, ekstaza, drażliwość). Jeśli gracz spyta jaki nastrój wskazuje zegar wybierz coś co pasuje do obecnej sceny.
3
latarnia oskarżycielskich świetlików - po wypuszczeniu będą krążyć wokół osoby, która ostatnio skłamała.
4
wolumin "Niesamowite przygody mechanicznego chłopca" autorstwa Huna Taktaka. patrz: opis antykwariusza we wpisie „szalony zaułek”.
5
kukiełka . patrz: opis lalkarza we wpisie „szalony zaułek”.
6
pamiętnik wampira (zawiera straszną grafomanię i dużo wstydliwych wyznań ale właściciel będzie bardzo zdeterminowany, żeby go odzyskać)
7
szklana kula z zameczkiem i śniegiem - za każdym razem, gdy ktoś nią potrząśnie, gdzieś w przeklętym zamczysku zjawa morduje kolejną ofiarę.
8
sygnet z herbem wrogo nastawionego do bohatera rodu lub klanu (wybierz coś z przeszłości lub dopisz wątek)
9
kieszonkowe więzienie atencyjnej wróżki (istotka jest wielkości kciuka i przejawia cechy osobowości bierno-agresywnej).
10
11
okazicielskie zaproszenie na sympozjum "Radykalna reforma światów równoległych". patrz notka "niezwykły słup ogłoszeniowy".
12
pudełko cukierków nadziewanych dziecięcymi snami. patrz: opis alchemika we wpisie „szalony zaułek”.
13
szklana butelka wody zza Kulis[i] - woda jest portalem do świata z drugiej strony. Nazywa się go Kulisami. Jeśli ktoś wypije tę wodę to zamieni się w zjawę widoczną tylko za Kulisami lub w miejscach gdzie oba światy na siebie nachodzą. Można jednak wodę wylać na podłogę i przejść przez kałużę na drugą stronę. Woda normalnie odparowuje więc po jakimś czasie portal stanie się zbyt wąski, żeby przez niego przejść, a w końcu całkiem zniknie.
14
wolumin „Przewodnik po nieistniejących krainach” autorstwa Frauda Inpostora. W środku jest wiele map, opisów miejsc, zwyczajów i organizacji, które nigdy nie istniały w tym świecie (ale za Kulisami to już inna sprawa).
15
Imienny weksel na niejakiego Decoy’a Sleepwalkera o wartości jednego życzenia do zrealizowania u najbliższego Djinna, wystawiony przez Kantor Pozytywnego Myślenia. patrz notka "niezwykły słup ogłoszeniowy".
16-30
monety o wartości #
31
strzały bełty lub ładunki czarnoprochowe (rzuć k3 lub wybierz)
32
bandaż
33
worek mąki
34
bukłak z winem
35
puszka ziarnistej i rozkosznie pachnącej kawy
36
woreczek tytoniu i bletki
37
pochodnia
38
kilka metrów jutowego sznurka
39
lusterko kieszonkowe (składane)
40
garota
41
kastet
42
suchy prowiant
43
zestaw do uzdatniania wody (lejki, garnuszek, filtr, jakiś proszek)
44
korkociąg (niezbędny przy silnie sfeminizowanych drużynach)
45
przyprawy kuchenne w eleganckich pojemniczkach (sól, pieprz, lubczyk, itp.)
46
puszka z napisem "ratkiller" ( trutka na szczury - zapewne na arszeniku)
47
mocno sfatygowana talia kart z wizerunkami roznegliżowanych piękności
48
pióro w eleganckim etui, inkaust, lak i kilka arkuszy papieru
49
flakon perfum (rzuć OD, żeby sprawdzić czy męskie czy żeńskie)
50
Sproszkowany ekstrakt z kory wierzby (dobrze kojarzysz -  to aspiryna)
51
scroll z zaklęciem "chmura śmiechu" (z mechaniką sobie poradzisz)
52
scroll z zaklęciem "niebo na ziemi" (działa tylko na jedno zamknięte pomieszczenie /sala, pokój, korytarz/ i odwraca w nim grawitację o 90°, 180° lub 270°)
53
scroll z zaklęciem "większe zło" (przywołanie potworności, która atakuje losowo wybraną osobę w pobliżu)
54
scroll z zaklęciem "wcale bo nie" (wybierz pojedynczy cel; zaneguj efekty i konsekwencje ostatniej akcji jaka była wymierzona w ten cel)
55
scroll z zaklęciem "przebieranki" (wybierz dwa cele; w ułamku sekundy dochodzi do całkowitej zamiany ich wyposażenia i ubioru)
56 - 75
kosztowności warte #
76-00
nic ciekawego lub wartościowego




[i] Kulisy - To tam ukrywają się wszystkie mistyczne i nadprzyrodzone istoty takie jak duchy, zjawy i upiory. Po przejściu na drugą stronę wszystko jest w kolorach jak w negatywie, a emocje i abstrakcje stają się namacalnymi przedmiotami. To za Kulisami dziwni mędrcy i szaleni magowie załatwiają swoje surrealistyczne interesy. Patrz notki: niezwykły słup ogłoszeniowy i szalony zaułek.

3 komentarze:

  1. Fajny patent z tą wodą - portalem.
    Natomiast pod punktem 51. powinno się znaleźć jakieś ostrzeżenie! Włączyłem tylko na ułamek sekundy i ledwo powstrzymałem skurcze przepony. Było blisko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki :)
      51 to też przy okazji test na oldboya ;)

      Usuń
  2. Mi najbardziej się spodobał motyw z kluczem (1) - fajne rozwiązania w takim bardziej sandboxowym dungeon crawlingu oraz pamiętnik wampira - to z kolei dobra zahaczka do pobocznego wątku.

    OdpowiedzUsuń